V septembri minul0ho roku vstúpila na náš trh spoločnosť foodpanda, ktorá prináša revolučné riešenia v oblasti donáškových služieb. V aktuálnej situácii sú jej služby viac ako vítané, za tri mesiace už stihla uzavrieť spoluprácu so stovkami gastronomických prevádzok, ale aj retailových spoločností, a rýchlou donáškou uspokojiť množstvo zákazníkov. Pozrime sa na to, ako môže v ťažkých pandemických časoch reštauráciám spolupráca s foodpandou pomôcť.
Čo sa skrýva za exotickým názvom foodpanda?
V prvom rade je dobré vedieť, že foodpanda je na globálnom trhu etablovaným hráčom – je súčasťou svetovej skupiny Delivery Hero, ktorá už desať rokov úspešne prevádzkuje donáškové služby na viac ako päťdesiatich trhoch v Európe, Ázii, Latinskej Amerike, na Strednom východe a v severnej Afrike. Cieľom foodpandy je priniesť donášku jedla a tovaru postupne do desiatich slovenských miest – Bratislavy, Trnavy, Žiliny, Trenčína, Nitry, Banskej Bystrice, Martina, Popradu, Prešova a Košíc.
Ako spolupráca s foodpandou funguje?
„Reštaurácii, ktorá s nami začne spolupracovať, v prvom rade pomôžeme s nastavením profilu na našej platforme a odporučíme vhodné menu na rozvoz. Následne preberáme zodpovednosť za odovzdanie objednávok kuriérovi a za kvalitu a rýchlosť rozvozu,“ vysvetľuje Tomáš Kýček, head of business success. „Staviame na štandardoch, ktoré vo foodpande platia na celom svete – priemerný čas doručenia od odoslania objednávky do 30 minút, 10 minút je priemerná doba transportu objednávky. Môžeme sa pochváliť 98-percentnou úspešnosťou doručených objednávok,“ dodáva.
Prečo je foodpanda taká úspešná v doručovaní?
K inováciám, ktoré do segmentu donáškových služieb prináša, patrí najmä prepracovaný dispečerský algoritmus, ktorý zabezpečuje, že objednávka sa k zákazníkovi dostane ultrarýchlo. A to je pre jedlo z reštaurácie najpodstatnejšie, keďže každý zákazník očakáva, že príde čerstvé a teplé. Okrem rýchlosti zabezpečujú kvalitu doručenia certifikované termotašky na zachovanie teploty jedla. Aj pre reštaurácie, ktoré majú vlastný rozvoz, majú vo foodpande pripravených veľa výhod, okrem iného poskytujú reštauráciám kuriérsku aplikáciu, ktorá rozvoz jedla zefektívni.
Spokojný zamestnanec – spokojný zákazník.
Vo foodpande si zakladajú na rýchlych a spoľahlivých kuriéroch, ktorí majú vytvorené stabilné prostredie s atraktívnymi balíkmi odmien vrátane špeciálnych programov zameraných na bezpečnosť. Takýmto spôsobom zásadne eliminujú sťažnosti zákazníkov, že jedlo prišlo neskoro, bolo studené či znehodnotené.
Podpora
Okrem propagácie na mnohých komunikačných kanáloch majú reštaurácie v rámci spolupráce s foodpandou k dispozícii špecialistov z oblasti obchodu, logistiky a marketingu, ktorí im poradia, ako získať nové objednávky, pracovať so zákazníkmi či správne nastaviť menu.
Ako vie foodpanda pomôcť podnikom nielen v pandemických časoch?
Veľká časť obyvateľstva vo väčších mestách prešla počas uplynulého roka na systém objednávania jedla domov, v lepšom prípade do kancelárií. Spoluprácou s foodpandou získajú reštaurácie nových zákazníkov a automaticky sa stávajú súčasťou propagačných a marketingových aktivít s cieľom podporiť rast objednávok. Noví partneri sú zobrazení v primárnej sekcii „Nové reštaurácie“ pre zaistenie vysokej vizibility v rámci webovej stránky a mobilnej aplikácie foodpanda. Jednoduchú správu profilu reštaurácie a denný reporting objednávok má reštaurácia k dispozícii na jeden klik. Propagácia je totiž základ – ak o reštaurácii vie viac koncových zákazníkov a možnosť objednania jedla je vzdialená len jeden klik, znamená to aj zvýšenie počtu objednávok, a to je predsa to, čo v terajšej situácii reštauráciám pomôže najviac.