Obľúbené radlery značky Zlatý Bažant ukončili výrobu nápojov v PET fľašiach. Zlatý Bažant sa tak stal prvou pivnou značkou na Slovensku, ktorá sa rozhodla touto cestou aktívne prispieť k podpore trvalej udržateľnosti. Stiahnutím PET fliaš ušetrí v budúcom roku takmer 28 ton plastu, ktoré predstavovali nielen fľaše, ale aj uzávery a plastové fólie.
Načapujme si lepší svet
Obmedzenie používania PET fliaš ide v súlade s celkovou iniciatívou spoločnosti HEINEKEN s názvom „Načapujme si lepší svet“. Jej cieľom je aktívne dosahovať zmeny v trvalej udržateľnosti, podporovať celoeurópske iniciatívy v oblasti znižovania emisií uhlíka, využívania obnoviteľných zdrojov energie, zvyšovania recyklácie a spomínaného znižovania odpadu z obalov. Spoločnosť HEINEKEN tak od roku 2016 znížila na Slovensku spotrebu vody na výrobu 1l piva o 2 %, čo predstavuje úsporu 1 hl vody na výrobu 3,8 hl piva. Zároveň sa znížili emisie CO2 v rámci distribúcie o 24 %. Program „Načapujme si lepší svet“ plánuje i naďalej prispievať k podpore trvalej udržateľnosti.